четвртак, 11. март 2021.

DUHOVNO ZADOVOLJSTVO

 
Duhovno zadovoljstvo 

Objavljeno 10. avgusta, 2010. u 14:31

Pitanje: Šta je duhovno zadovoljstvo? Da li je to jednostavno vrlo intenzivno uživanje ili nešto sasvim drugo?

Odgovor: Jedina razlika između korporalnog i duhovnog zadovoljstva leži u tome koje želje ja iskušavam: egoistične ili altruistične. Moje egoistične želje za primanjem su ograničene. One postepeno otkrivaju sopstvenu prazninu i prisiljen sam da tražim veće zadovoljstvo. Kao rezultat toga, nikada nisam zadovoljan.

Pokušao sam da se ispunim zadovoljstvom, ali nisam uspeo jer je zadovoljstvo „plus“, a ja „minus“. Kada pokušavam da primim zadovoljstvo, stičem samo privremeno zadovoljstvo koje podseća na „kratki spoj“, jer se brzo rastvara, ostavljajući me opet praznim, a tada je osećaj praznine dvostruko veći. Udvostručio se, jer je užitak koji sam tako nestrpljivo tražio, stvorio osećaj praznine pored praznine koju sam osećao ranije. Tako, sledi da sam uvek u dvostrukom gubitku. Kao rezultat, evoluiramo u našem svetu iz generacije u generaciju, uvećavajući svoj prazni egoizam.

Ipak, danas se pojavljuje novi problem. Ego koji je nekada rastao, donoseći mi osećaj praznine, prestao je da raste. Logično, ovo je trebalo da me učini zadovoljnim, ali osećam da od sada nemam u čemu da uživam. Ovaj novi problem je gori od prethodnog, jer nema nade za ispunjenje. Pored toga, osećam da je egoizam sastavni deo, koji predstavlja zbir svih sedam milijardi individualnih, egoističnih želja. Otkrivam da zavisim od svih i da svi zavise od mene. Iz tog razloga otkrivam da ne znam šta da radim sa tim, što me dovodi do krajnjeg očaja.

Tokom ovog perioda, čovek može da potraži utehu u drogama, što samo, na neko vreme, odlaže to da se totalna kriza realizacije. Ipak, čak i ovo rešenje je ograničeno jer dovodi osobu do toga da razume da je taj put lažan, i da odvojiti se od života znači složiti se sa smrću. Ali, priroda to ne dozvoljava! Suočeni smo sa pitanjem: „Šta dalje?“ A odgovor leži u prelasku iz „užitka iz primanja“ u „užitak iz davanja“.

Link - Spiritual Pleasure


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.