недеља, 14. март 2021.

ŠTA JE DUHOVNO ISPUNJENJE

 
Šta je duhovno ispunjenje? 

Objavljeno 19. decembra, 2009. u 21:08

Dva pitanja koja sam dobio o prirodi duhovnog zadovoljstva:

Pitanje: Ako istinsko ispunjenje dolazi iz davanja, da li to znači da u ovom trenutku nisam u stanju da budem ispunjen?

Moj odgovor: Trenutno jedini način za koji znam kako da budem ispunjen jeste kroz ispunjavanje samog sebe. U meni postoje želje ili prazni prostori i njihovim ispunjenjem primam zadovoljstvo, privremeno zadovoljavajući svoj neumoljivi „apetit“.

Međutim, postoji druga vrsta ispunjenja koja nastaje kada se povežem sa drugim ljudima i osećam da ja njih ispunjavam. U zavisnosti od nivoa naše povezanosti, postajemo jedinstvena celina, baš kao i roditelji i njihova deca.

U stvarnosti svi mi smo deo jedne duše, a duša je želja. Povezujući se sa tuđim duhovnim željama, ja njih ispunjavam kao da su to moje sopstvene želje i ja uživam radeći to. To je ono što nazivamo duhovnim zadovoljstvom. To se oseća i kad je u pitanju moja sopstvena želja, ali jedina razlika je u tome što sam ranije koristio svoje želje koje imam po prirodi, a kasnije počinjem da osećam zadovoljstvo kroz tuđe želje, što za mene nije prirodno.

Želje drugih izgledale su toliko daleke i kada bih se uporedio sa njima, osećao bih da što je njima gore to je meni bolje. Ali sada, nakon dovršenja moje ispravke, tuđe želje postaju moje; Dobijam priliku da ispunim hiljade želja i da uživam u tome. Tada je zadovoljstvo koje osećam mnogo veće nego kada ispunjavam jedino svoje lične želje.

Sukob između želje i truda koji ulažem zarad nje, ne nestaje. Zamenjujući mržnju ljubavlju, ja jedino povećavam razliku između njih, i samim tim povećavam i zadovoljstvo. Na kraju krajeva, Svetlost se meri u prednosti nad tamom. Čak i u našem običnom životu mi mnogo više zahvaljujemoi za mir kada se on postigne nakon dugog perioda neprijateljstva.

Pitanje: Šta je važnije u duhovnom zadovoljstvu: proširiti duhovni horizont pronalaženjem odgovora na naša pitanja ili pomagati drugima da postignu duhovna postignuća?

Moj odgovor: I jedno i drugo je važno. Duhovno zadovoljstvo je nešto što osećam kada se povežem sa Višom silom. Otkrivanje Više Sile događa se čak i kada tek počnem da joj se približavam, čak iako to još uvek ne vidim jasno.

Svet je podeljen na dva dela: Stvoritelj i stvorenje. „Duhovno zadovoljstvo“ znači da otkrivam Stvoritelja kao da se pojavio iz magle. Počinjem Njega da razumem i da Njega osećam malo više; sledim Njegov primer i postajem bliskiji sa Njim.

Učenje pomaže ovom procesu, jer kada naučim sistem koji je On stvorio, ja primam neku iluminaciju. Čak iako ja Njega još nisam u potpunosti otkrio, veza sa Njim ipak sija na mene izdaleka. To me čini osetljivijim i počinjem da osećam da se  Njemu približavam i da sam pod Njegovom upravom. Tada, krajičkom oka počinjem da vidim konture duhovnih pojava.

Naravno, moje senzacije su i dalje egoistične: ali ja se osećam dobro, sigurnije, spokojno i imam nadu u budućnost. Ipak, duhovno zadovoljstvo ja osećam iz povezanosti sa Višom silom, sa iluminacijom, dok se korporalno zadovoljstvo odnosi jedino na nas i na druge koji su poput nas.

Link - What Is Spiritual Fulfillment?


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.