уторак, 16. март 2021.

DUHOVNI SVET JE IZNAD RAZUMA


Duhovni svet je iznad razuma

Objavljeno 8. aprila 2010. u 09:40

Šamati, broj 86: Postoji veliko pravilo koje moramo da znamo. Naš rad, koji nam je dat da bi bio osnova za veru iznad razuma, nije nam dat zbog toga što smo mi nedostojni u velikoj meri. Već nam je ovaj rad dat da bismo sve primili u posudu vere.

Mi postojimo u svetu kojeg opažamo čulima i procenjujemo ga u svom umu („srce i um“). Ova vrsta percepcije se naziva „razum“. „Razum“ znači da mi prepoznajemo i osećamo ono što „ulazi“ u naša čula (vid, sluh, ukus, miris i dodir) i to čini „naš svet“. Mi opažamo celinu kroz naših pet čula.

Sve što mi osećamo naziva se „unutar razuma“ (Be Toh Da’at) i korespondira sa našim čulima i opažanjima. Duhovni svet je ono što je „iznad razuma“, jer mi nismo u stanju da ga osetimo i otuda ne možemo ni da ga opazimo (ni u srcu ni u umu, ni u našim perceptivnim organima). Da bismo počeli da opažamo duhovno, moramo da steknemo nova svojstva (želje) koja korespondiraju nivou koji se naziva: „duhovno srce“ i „duhovni mozak“.

Prema tipu percepcije, stvarnost je podeljena na dva dela: unutrašnji deo („ja“) i spoljašnji deo (svet izvan mene). Vođeni željom da primimo zadovoljstvo, unutrašnje i spoljašnje uticaje opažamo selektivno. Ova selektivna percepcija stvara sliku koja se naziva „moj svet“.

Podela stvarnosti na dva dela potiče iz razdvajanja duše na dva dela: Keter, Hohma (GE) i Bina, Zeir Anpin, Malhut (AHP). Pre nego što je došlo do razdvajanja, sve ovo je sačinjavalo pet želja duše, pet Sefirot. Kao rezultat razdvajanja, naša percepcija sveta je podeljena na dva dela: iz GE (Galgalta Einaim - lobanja, oči) formirane su naše unutrašnje želje kroz koje osećamo naš svet i sebe, dok  AHP (Avzen, Hotem, Peh - uši, nos, usta) osećamo kao nešto što je „izvan nas“.

Ovo je namerno uređeno na ovakav način. To je zbog toga da bismo dobili priliku da radimo u GE „unutar razuma“. Međutim, ako odlučimo da radimo sa AHP, tretirajući to kao svoje želje, dostižemo stanje zvano „iznad razuma“. Naš „razum“ je nešto što postoji unutar nas, dok „iznad razuma“ znači ono što je izvan nas.

Ako želimo da postignemo duhovno, moramo da povežemo želje AHP sa nama; kada to radimo, to se naziva „rad iznad razuma“. Zapravo, ovi izrazi su jednostavno reči koje koristimo da opišemo svoj stav prema našim željama, unutrašnjim ili spoljašnjim.

Link - The Spiritual World Is Above Reason

 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.