субота, 24. април 2021.

ŠAVUOT

 
Šavuot

Objavljeno 2. juna 2017. u 9:25

Šavuot je praznik davanja Tore. Ali šta je Tora? Što smo mi, zapravo, dobili na planini Sinaj?

Tora nije hronika prošlih događaja; naprotiv, ona opisuje trenutak kada odlučujemo o našoj budućnosti. Tora je instrukcija kako da međusobno garantujemo jedni za druge. Prihvatajući je, mi živimo zajedno na svojoj zemlji. Odbijajući je, mi smo rasuti među nacijama.

Šavuot, poput svih židovskih praznika, poziva na akciju. Pun je svjetlosti i bjeline, ali to nije lako. Zapravo mi polako, ali sigurno bivamo gurani prema planini, planini naše vlastite mržnje.

I, ukoliko mi  iznenada razumijemo to da nas naš egoizam razbija na djelove, ako pokušamo da se ujedinimo u nešto što je cjelovito, mi se suočavamo sa  nepremostivim unutrašnjim raskolom, i tada nam je potrebna pomoć, potrebna nam je Tora.

"I Izrael se ulogorio naspram planine". Nisu to neke izbjeglice iz drevnog Egipta koje su se ulogorile u pustinji. Svi, bez obzira gdje žive, kojim narodima pripadaju, koju god vjeru da ispovijedaju, stoje u podnožju. Postoji jedna nacionalnost: čovjek. I srce je jedno za sve.

Link - Shavuot


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.