субота, 17. април 2021.

ŽELJA I PRIANJANJE

 
Želja i prianjanje

Objavljeno 1. jul 2012. u 11:26

Pitanje: U Uvodu u Knjigu Zohar , Baal HaSulam kaže da duše "postaju dostojne da prime svu Njegovu dobrotu, užitak i zadovoljstvo koje postoje u Misli stvaranja, čime će zajedno sa svim tim njima biti dato snažno prianjanje ." Zašto su nam potrebni dobrota i užitak ako je prianjanje uz  Stvoritelja puno kvalitetnije i uzvišenije?

Odgovor: Ja imam posude, što znači da imam želje u srcu. U te posude ja primam zarad davanja i time ja izvršavam akciju davanja. Isto tako kao što Stvoritelj daje meni, i ja dajem Njemu.

Ali, zašto ja izvršavam akciju primanja zarad davanja? To je zato što ja osjećam sram, zbog jaza između Njega i mene. To me je pobudilo da ja dajem zarad davanja, a zatim da primam zarad davanja da bih postao sličan Njemu. Radeći tako da nalikujem Njemu, ja ispunjavam svoje posude užitkom iz davanja Njemu i u isto vrijeme time nestaje sram, nastao zbog jaza između nas i tako postižem prianjanje.

U ovom procesu postoje dva nedostatka:

1. Stvoritelj je stvorio nedostatak u meni da bih ja mogao da primim i uživam. Ja želim da ispunim taj nedostatak zarad toga da bi On uživao.

2. Drugi nedostatak jeste rezultat srama. Ja ograničavam sebe i i želim da svoju želju ispunim postizanjem Samog Stvoritelja. Ja time postajem jednak Njemu i postižem prianjanje uz Njega.

Ja oslikavam Stvoritelja kao duhovni Parcuf koji je načinjen iz "tijela" i "glave". U donjem dijelu u “tijelima”(želje) mi postajemo jednaki u tome da Njegova želja da dā dobro stvorenim bićima bude jednaka našim željam da primimo zadovoljstvo. A, iznad mi se izjednačavamo sa Njim u "glavama", što znači u namjerama.Tako, prianjanje se zapravo formira iznad (vidi sliku).


Link - Desire And Adhesion


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.