среда, 28. јул 2021.

UNUTRAŠNJI RAD KABALISTA: "U VEZI SA LJUBAVLJU PRIJATELJA"


Unutrašnji rad kabalista: „U vezi sa ljubavlju prijatelja“

Objavljeno 24. maja 2010. u 13:13

Članak, „U vezi sa ljubavlju prijatelja:“

1. Zašto mi je potrebna ljubav prijatelja? 

Ljubav prijatelja je povezanost između duša.

„Ja“, to je moja duša, „prijatelj“ je druga duša, ali ljubav je ona vrsta povezanosti između nas kojom prijatelj postaje za mene važniji od mene samog, i isto tako, i za njega, ja sam njemu važniji od njega samog. Ja moram da osetim da su želje prijatelja meni bliže nego moje sopstvene. To se naziva „voleti drugog kao sebe samog“. 

Međutim, voleti drugog ne znači osetiti korporalne želje našeg sveta i služiti im; već je to ujedinjenje naših želja zarad postizanja Stvoritelja. Kada se naše želje ujedine u jednu jedinstvenu, veliku želju, koja bi i po snazi i po kvalitetu davanja bila dovoljna (time što je slična Stvoriteljevoj), tada ona postaje sila za otkrivanje Stvoritelja, kao treća strana, ona koja boravi u povezanosti između nas.

Otuda, postoje pitanja: 

a) Zašto je meni potrebna ljubav prijatelja? Da li je to zarad postizanja Stvoritelja? 

b) Da li sam ja svestan da taj cilj ne mogu da postignem sam, već jedino zahvaljujući prijateljima?

c) O  prijateljima brinem više nego o sebi. U povezanosti sa njima otkrivam svojstvo davanja tamo gde Stvoritelj meni otkriva Sebe. To jeste, ja gradim potpuno novu duhovnu strukturu, zajedničku dušu Adam HaRišon, koja ranije nije postojala i koja je iznad svega što je korporalno.

2. Zašto sam izabrao baš ove prijatelje i zašto su oni izabrali mene?

Da li sam zaista ja izabrao ove prijatelje? Sila od Gore dovela me je do ove grupe. Tako, gde počinje moja slobodna volja? 

Mi gradimo svoj slobodan izbor svakog dana, time što neprestano proveravamo zašto nam je potrebno da se ujedinimo sa prijateljima: 

a) Da li mi jedni u drugima vidimo tačke u srcu, to jeste, želju da se ujedinimo i postignemo prianjanje uz Stvoritelja? 

b) Kakvu povezanost treba da uspostavimo da bismo između nas otkrili Njega u skladu sa zakonom jednakosti forme?

3. Da li svaki prijatelj treba otvoreno da pokazuje svoju ljubav, ili je dovoljno to da  ona bude, skrivena, u njegovom srcu? 

Svako mora otvoreno da izražava ljubav prema grupi. Čineći to, povećaće ljubav u srcima svojih prijatelja i biće impresioniran njima. Ako je pojedinac ranije, prema prijateljima, imao jedino svoju, individualnu, snagu ljubavi, sada će tu snagu dobiti od svih prijatelja u grupi.

Međutim, ukoliko on prijateljima ne otkrije svoju ljubav, neće moći da primi snagu od njih. To je tako, jer u suprotnom, svako će misliti da je on jedini pravednik, onaj koji voli svoje prijatelje, a da drugi njega ne vole. Osuđivaće prijatelje i ostaće samo sa svojom malom snagom. Otuda, ljubav mora biti otvorena i ne sme da bude skrivena. 

Pojedinac uvek mora da se seti svrhe grupe, a to je Dvekut uz Stvoritelja. 

U suprotnom, telo (želja) odmah zaboravlja na duhovni cilj (ispunjenje, davanje) i počinje da razmišlja o svojoj egoističnoj dobiti (o tome kakav profit može dobiti iz ljubavi prijatelja i Stvoritelja).

Zato, svakog trenutka, pojedinac mora da kontroliše svoj stav prema Stvoritelju, grupi (sredstvo za postizanje Njega), prijatelju i učenju. Odnosno, sve treba procenjivati u skladu sa krajnjim ciljem.

Kabalistička grupa zasnovana je na ljubavi prijatelja, jer je ljubav prijatelja odskočna daska za postizanje ljubavi Stvoritelja (što je njen cilj). Zbog toga, meni je potreban prijatelj da bih ja davao njemu. Ukoliko su meni prijatelji potrebni zarad toga da bih ja mogao da primam, takva grupa će razviti jedino moj egoizam.

I prijatelj meni mora da pokaže to koliko on želi da daje i da se poništi, i to tiho, svojim stavom i prema učenju i prema grupi. Tada će se moja prvobitna snaga za postizanje davanja uvećavati, i to srazmerno broju prijatelja. Ali, ukoliko i drugi meni ne pokažu svoju ljubav, tada ću postepeno izgubiti čak i onu snagu koju sam imao i ja ću uroniti u samoljublje. Zbog toga, mi jedni drugima moramo da pokažemo primere ljubavi drugih.

4. Da li je potrebno da znamo šta je to što svakom prijatelju nedostaje da bi ga ispunili, ili je dovoljno to da volimo prijatelje generalno?

Dovoljno je da prijatelje volite generalno, i to tako da budete sigurni da prijatelju ne nedostaju: motivacija, podrška na putu, inspiracija i osećaj za to koliko su Stvoritelj i grupa važni, i da ih opskrbite svim tim onoliko koliko ste u mogućnosti.

Link - The Inner Work Of A Kabbalist:“Concerning Love Of Friends”


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.