Praznik Purim simbolizuje buduću potpunu ispravku čitavog čovečanstva.
Pre 2500 godina već je došlo do delimične ispravke u duhovnim korenima, ali ovo je bila samo priprema, jer sve što se događa u ispravci ljudskog društva mora da prođe kroz dve faze.
Prva faza je realizovana u maloj grupi ljudi koju je Abraham izveo iz Vavilona i vodio sve do uništenja Prvog hrama (Beit ha Mikdaš). U stvari, ova grupa je prošla kroz sve faze ispravke, a jedna od faza je bila stanje koje se naziva Purim. Purim dolazi od reči „Pur-Lot“ i danas moramo svi da se vratimo tome, zajedno sa čitavim svetom.
Kao što je rečeno u Knjizi o Ester, Ahasver, kralj Vavilona, napravio je veliku gozbu tokom koje je otkrio da su dvojica njegovih pomoćnika pokušavala da ga svrgnu sa prestola.
Onaj koji je razotkrio ovu zaveru bio je Mordehaj, kabalista, koji je bio na nivou Hasadim (milost), to jeste na nivou Bina u kojem čovek ne želi ništa za sebe. On može da se ispravi samo do ovog nivoa i da nastavi da se uzdiže jedino ukoliko privlači druge ljude i prenosi Svetlost Hohma (Mudrost) kroz sebe, što znači da obavlja ulogu Bina.
Bina je podeljena na dva dela. Gornji deo GAR de Bina (Galgalta ve Einaim od Bina) deluje jedino kroz davanje, ne želeći ništa za sebe, a donji deo ZAT de Bina prima Svetlost od Gore, od Hohma, da bi je preneo Tahtonim (niži) ukoliko oni to zahtevaju.
Ukoliko ovo nikome nije potrebno, onda se kroz alegoriju kaže da je „Mordehaj sedeo pred kapijom Kralja“ (Jestira, 2:19) na ulazu u grad Susan. To je tako zato što je razumeo da ukoliko je potrebno da nešto dobije od Kralja - to jeste od Stvoritelja - da bi to preneo drugima, to je moguće jedino putem Njegovih svojstava, prenoseći sve kroz Bina, to jeste svojstvo davanja, i onda bi Ohr Hohma odevena u Ohr Bina bila preneta na sva stvorenja i za njih bila blagoslov.
Međutim, kada je Mordehaj razotkrio zaveru dvojice izdajnika, i oni su odvedeni na pogubljenje, njega kralj nije unapredio i nije mu dao darove koji su prikladni za kralja. Zašto je to bilo tako? To je ono što je rečeno u Megila (od reči Gilui - Otkrivenost/Otkrivanje).
Savetnik kralja Haman bio je protiv Mordehaja. Po njegovom mišljenju, najvažnije je bilo da se Ohr Hohma odene u želju za primanjem, što znači da se privuku užici u egoistične želje i postanu ispunjene njima.
Mordehaj je razumeo da to nije moguće, jer ukoliko Svetlost uđe u želju za primanjem došlo bi do Ševirat (razbijanje). Tako, postoji obaveza da se Ohr Hohma odene u Ohr Hasadim, i jedino u ovom slučaju ove dve Svetlosti mogu da budu primljene unutar želje za primanjem. Otuda, oni se nisu složili.
Mordehaj je Kav Jamin (desna linija), što je jedino Hasadim. Najvažnija je Hasadim, a Ohr Hohma može da se primi jedino u onoj meri u kojoj može da bude odevena u Ohr Hasadim i da je dopuni. Kav Smol (leva linija) je Haman koji je želeo da primi Ohr Hohma direktno.
Rezultat ovoga bilo je nešto interesantno. Umesto da Mordehaju dâ nagradu za to što ga je spasio, on je nagradio Hamana tako što ga je uzdigao na viši, počasni i veoma uzvišeni položaj. Mordehaj nije znao šta da radi, ali je uprkos svemu sedeo pored gradske kapije i sve uveravao da nije moguće ponašati se poput Hamana.
Zamislite nekoga ko se nalazi u unutrašnjem rascepu. Sa jedne strane, on veoma želi da primi Ohr Hohma, i to može da uradi, jer sve što proizlazi od Stvoritelja, to jeste od Kralja, dolazi njemu. Međutim, sa druge strane, Mordehaj je tvrdio da to nije moguće i da mora da se ponaša jedino u skladu sa Ohr Hasadim, svojstvom davanja. U onoj meri u kojoj se postiže svojstvo davanja, u toj meri može da se primi Ohr Hohma.
Kraljica Ester, Mordehajeva nećaka, igra veliku ulogu u ovoj priči. Ona je odvedena u kraljevu palatu da bi kasnije mogla da bude faktor povezanosti između Mordehaja i kralja. To znači da je Ester - Malhut, ženska želja koja može da privuče Višu Svetlost. Tada će Svetlost sigurno proći kroz Mordehaja, a nakon toga bi se i Haman integrisao, ali jedino u slučaju kada bi to bilo praćeno ispravnim primanjem Ohr Hohma.
Tako, kraljica Ester je ispričala kralju o zaveri dvojice slugu koji su hteli da ubiju kralja i da je Mordehaj to razotkrio. Ove sluge simbolizuju Klipa Kav Jamin i Kav Smol, što su egoistične želje koje su htele da iskoriste i Ohr Hohma i Ohr Hasadim samo za sebe. Kralj ih je obesio i, nakon toga, još više bio naklonjen Ester.
Može da se postavi pitanje zašto je kralj uzdigao Hamana? Naposletku, trebalo je da nagradi Mordehaja jer ga je ovaj spasao.
Međutim, Mordehaj je bio Cadik (pravednik). Cadik je osoba koja nema želju da primi za sebe jer ne želi ništa za sebe. Otuda, nije moguće da bude nagrađen na bilo koji način ili u bilo kom obliku. Uz to, uz pomoć ove osobine nije moguće da se privuče Svetlost i da se tako uzdiže sa nivoa na nivo. U čoveku, ovo je veoma pasivno.
Tako, kada je kralj uzdigao Hamana, dao je i Mordehaju razlog da se uzdigne. Drugim rečima, kada se u nama jave egoističnije želje, počinjemo da razumevamo da nam je potrebna ispravka, a zatim je na nama da razvijemo osobinu Kav Jamin, osobinu Mordehaja, iznad osobine Kav Smol koja nastavlja da raste.
Iako se mi sa tim ne slažemo, teško nam je da to nadiđemo. Međutim, čitav naš put je izvršavanje dobrih dela. Dolazimo na kongrese, učimo, diseminiramo, a onda odjednom osećamo da smo pali. Iz nas nestaje želja za duhovnim radom. Privlače nas sve druge stvari. Počinjemo da se svađamo među sobom. Ego se uzdiže. Tako, šta može da se uradi? Ovo je uzdizanje Hamana.
Moramo da razumemo da se sve ovo događa za naše dobro, da nas uzdigne tako da osećamo da, koliko god se ego javlja u nama, na nama je da ga dopunimo sa Kav Jamin, svojstvom davanja. Otuda, uprkos događanjima, na nama je da sve vreme budemo na oprezu i da znamo kako da se borimo protiv toga.
Duhovno napredovanje se zasniva na hodanju na dve noge, desna - leva, desna - leva i tako nadalje. To jeste, na nama je da budemo u suprotstavljenim stanjima između nas i u pokušajima da se uzdignemo i povežemo iznad ovih stanja. Veoma je važno da se u muškom, a posebno u ženskom delu grupe ne zaboravi da mora da postoji jasno razumevanje da grupa uvek treba da napreduje, uprkos stavovima koji se u njoj otkrivaju.
Ono što je najvažnije jeste da neprestano žudimo za povezanošću, i u toj povezanosti nastaju različite struje, egoistični skokovi. Sve je ovo ispravno i dobro. U ovom slučaju, kroz postupke Ester, ženskog dela, vidimo koliko je dobro što postoji jaka žena u grupi koja je povezana sa Stvoriteljem - što znači da ona ispravno razume napredak, da može da pomogne da relaksira i uravnoteži dve sile - Hamana i Mordehaja. Otuda, knjiga se, u slavu njenog imena, naziva Knjiga o Ester.
Ester ne radi tek onako, već se ona odeva na poseban način. Ona izlazi i staje na Kraljev put. To znači da kad se Svetlost spusti od Gore, ona, Malhut, sedi na tom mestu i svojom željom privlači Svetlost. Na taj način ona gradi vezu između Kralja (Keter), Svetlosti (izvor Hohma) i Mordehaja (svojstvo Bina).
Ta ista mala Svetlost koja prolazi od Kralja do nje naziva se „zlatni skiptar“ (Jestira 4:11). Kao što je napisano: „I kada je kralj video kraljicu Ester kako stoji u dvoru, ona je stekla naklonost u njegovim očima, i kralj je Ester pružio zlatni skiptar koji je bio u njegovoj ruci, a Ester je prišla i dotakla kraj skiptara“ (Jestira 5:2). Time je nešto Ohr Hohma prešlo u Bina i Mordehaj je započeo rad.
Na kraljevo pitanje: „Šta tebi treba, kraljice Ester“ (Jestira 5:3), Ester odgovara: „Ako je po volji kralju, neka danas dođu kralj i Haman na gozbu koju sam za njega pripremila“ (Jestira 5:4), i kralj i Haman zajedno odlaze k njoj.
Tada, Ester objašnjava kralju da, ukoliko Haman upotrebi svoje želje, sva Svetlost će preći u Klipot Hamana, uništene želje, i tada kralju neće ostati ništa. To znači da sve kraljeve sluge, odnosno sve želje, neće raditi zarad davanja Stvoritelju, već će, naprotiv, pasti nisko. Tada će se Haman uzdići iznad svega, uključujući i samog kralja.
I, kralj ljutito viče na Hamana, kako je mogao tako nešto da pomisli? Od velikog straha, Haman pada na Esterin krevet, kralj se razbesni na Hamana, optužujući ga da želi da legne na krevet umesto njega! Budući da Haman želi da primi svu Svetlost koja dolazi od Gore, ovo simbolizuje situaciju u kojoj, ukoliko bi on opčinio Ester, on bi uzeo sve njene želje i ispunio ih. Tako, Hamana sada očekuje ozbiljna kazna.
Treba da naglasimo da su karakteristike Mordehaja, svojstva Bina, rasprostranjene po čitavom kraljevstvu Ahasvera, kraljevstvu Vavilona, koje obuhvata 127 nacija. Vavilon simbolizuje čitavo čovečanstvo budući da smo svi došli iz drevnog Vavilona.
Kralj šalje izaslanike svim narodima sa porukom da će doći dan kada će biti neophodno ustati i poubijati one za koje on naredi, ali u prvoj poruci ne kaže tačno koga treba ubiti. Tek u drugom pismu, kaže se da je potrebno ubiti one koji ne mogu da se povežu jedni sa drugima - što znači da treba ubiti egoistične osobine koje se otkrivaju u ovoj ogromnoj želji.
Zato je kralj mudro pitao Hamana: „Šta treba učiniti za čoveka kome kralj želi da oda počast?“ (Jestira 6:6). Haman odgovara da ga treba postaviti na konja, obući ga u kraljevsku odoru i voditi ga kroz grad da bi svi videli njegovu veličinu. To je zato što Haman misli da će sam zaslužiti sve ovo jer će Ohr Hohma biti utisnuta u Kelim od Kabala (posude primanja), a ne u Kelim od Hašpa'a (posude davanja), budući da Mordehaju ništa nije potrebno.
Sada se otkriva da nije moguće da se direktno primi Svetlost unutar posuda primanja jer bi odmah nestala kao rezultat Cimcum Alef (prvo ograničenje). Otuda, kralj zapoveda Hamanu: „Požuri, uzmi odeću i konja kao što si rekao i učini to Mordehaju Jevrejinu, koji sedi pred kraljevom kapijom; neka ništa ne izostane od svega što si rekao.” (Jestira 6:10).
Haman prolazi kroz strašne patnje, ali mu ne preostaje ništa drugo osim da izvršava kraljeva naređenja. Tako, Mordehaj ostvaruje neophodne uslove po kojima Viša Svetlost dolazi od kralja preko Mordehaja do svih stanovnika Vavilona i na kraju do Ester.
Nakon toga, Ester se rodio sin koji je postao vavilonski kralj. Pomogao je narodu Izrael da se vrate iz vavilonskog izgnanstva u zemlju Izrael i izgrade Drugi hram (Beit ha Mikdaš). Ovo nam je poznato iz istorije budući da Megilat Ester (Knjiga o Ester) o tome ne govori. Ova alegorijska priča završava se tako što Mordehaj postaje pomoćnik kralja, što znači da sva Svetlost prolazi kroz njega od Gore prema dole i prostire se na čitavo veliko kraljevstvo.
Događaji o kojima se govori u Knjizi o Ester dogodili su se pre oko 2500 godina, u vreme između rušenja Prvog hrama i izgradnje Drugog hrama. Ovi događaji pripadaju kraju drugog perioda izgona u Vavilon.
Danas smo na kraju poslednjeg izgona od 2000 godina i uspinjemo se do izgradnje Trećeg hrama.
Hram je opšti globalni Kli primanja koji je planiran u drevnom Vavilonu pre 3500 godina, kada je Abraham počeo da objašnjava Vaviloncima da svi moraju da se povežu. Međutim, niko nije hteo da ga sluša, osim šačice od nekoliko hiljada ljudi. Naposletku, svi stanovnici Vavilona rasuli su se po čitavom svetu.
Činjenica je da smo danas u istoj situaciji Ševirat (razbijenost) kao u drevnom Vavilonu u vreme Avraama, i ono što se dogodilo Avraamu i njegovoj grupi u vreme Mordehaja i Ester, hiljadu godina nakon što su napustili Vavilon, sada mora da se dogodi i nama, ponovo.
Na nama je da razumemo da se otkrovenje mora dogoditi, ali samo do stepena povezanosti među nama (o tome je Mordehaj govorio). Prvo, ovo će biti praćeno porastom velikog ega, i to će biti veoma ozbiljne prepreke. Drugo, uspon mora da se ostvari uz pomoć aktivnog učešća ozbiljnog ženskog dela.
Nijedan izvor ne govori o značaju ženskog dela u kompletiranju ispravke čitavog čovečanstva osim Knjige o Ester. Ime Ester ukazuje na Hastera (skrivenost), i to ukazuje da, iako je rad ženskog dela naizgled u prikrivenosti, on ima veoma veliki značaj u ispravci.
Nema potrebe da se plašite otkrivanja ega. Naprotiv, treba da razumemo da se ego otkriva da bi mogao pravilno da se koristi. Otuda, nije važno što on želi da se uzdigne i dominira, izazivajući među nama svakakve nesuglasice. Na nama je da to na vreme zaustavimo.
Tako, jasno je da možemo da pronađemo vezu sa Stvoriteljem, sa Kraljem, i uz pomoć Ester i Mordehaja (svojstva davanja) koji se nalaze u nama, možemo sve da prilagodimo i ispravimo tako da ujedinimo sve želje zajedno, uključujući i najegoističnije želje Hamana, i na kraju, čitav svet ćemo dovesti u jedan zajednički Kli pun Svetlosti.
O tome se govori u Knjizi o Ester. Praznik Purim je posvećen tome.
Purim potiče od reči „Pur“, žrebovi koji su naizgled raspoređeni između Mordehaja i Hamana budući da nije jasno sa kojim od njih je potrebno da se napreduje. Čovek se nalazi u tako velikom unutrašnjem rascepu da ponekad ne zna šta da radi.
Prazniku Purim prethodi još jedna duhovna akcija, otelotvorena u našem svetu pod imenom Jom Kipurim (dan poput Purim - Ke Purim) kada otkrivamo prazne želje koje smo u stanju da ispunimo usled nedostatka Ohr Hasadim. Tako, na Jom Kipur (dan pomirenja) ne jedemo i ne pijemo kao simbol da se naše želje ne mogu ispuniti jer im nedostaje ispravka Ohr Hasadim, želja da se daje, namera zarad davanja.
Između Jom Kipurim i Purim, postoji još jedan praznik, Hanuka. Tih dana palimo Menora, a ova aktivnost simbolizuje Ohr Hasadim koja se uzdiže od dole prema Gore u svrhu davanja. To znači da želje koje smo otkrili na Jom Kipurim ispravljamo na Hanuka kroz Ohr Hasadim i pripremamo ih za Purim kada će se još ispuniti i sa Svetlošću Hohma. Ova tri događaja nastavljaju se jedan za drugim i simbolizuju otkrivanje prazne Kli, njeno ispunjenje kroz Ohr Hasadim, a nakon toga i njeno ispunjenje kroz Ohr Hohma.
Link - The Purim Holiday In The Light Of Spiritual
Correction
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.